10.09 - 10.10.2010
Στα πλαίσια της PhotoBiennale 2010 / 21ης Διεθνούς Φωτογραφικής Συνάντησης και σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Πώς είναι να ζεις απομακρυσμένος από όλες τις ανέσεις του σύγχρονου πολιτισμού; Ή να περνάς ένα μεγάλο χρονικό διάστημα της ζωής σου μέσα στο αυτοκίνητο; Σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση, και αυτό γίνεται φανερό μέσα από τα πορτρέτα των ανθρώπων που παρουσιάζει ο Roderik Henderson. Στα έργα του αποτυπώνει ανθρώπους οι οποίοι βρίσκουν καταφύγιο στα καλυμμένα με χιόνι οχήματά τους σε υπαίθρια παρκινγκ στη Βρετανική Κολούμπια στον Καναδά. Ένα μέρος ερημικό, χωρίς μαγαζιά, ηλεκτρισμό, τηλέφωνο ή γείτονες, όπου οι εβδομάδες περνούν χωρίς τίποτα να συμβαίνει. Για να αγοράσουν φαγητό ή να επισκεφτούν το γιατρό χρειάζεται να ταξιδέψουν πολλές ώρες. Πολλοί καταλήγουν μ’ αυτόν τον τρόπο να περνάνε σχεδόν όλη τους τη ζωή μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτές τις στιγμές ανάμεσα στην αναχώρηση και την άφιξη, στον ατέλειωτο χρόνο που οι άνθρωποι αυτοί περνούν μέσα στα οχήματά τους αποτυπώνει ο δημιουργός, ενώ η ηχητική εγκατάσταση του Jasper Frenken συνοδεύει την έκθεση με ήχους από το περιβάλλον, τους οποίους έχει επεξεργαστεί στο studio.
Roderik Henderson
Σπούδασε στην Ακαδημία Κoninkijke voor Kunst & Vormgeving, ‘s-Hertogenbosch και στο Rijksakademie van Beeldende Kunst, στο Άμστερνταμ. Πήρε μέρος σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, όπως και σε φεστιβάλ σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Έχουν εκδοθεί κατάλογοι με το έργο του. Έχει στο ιστορικό του πολλά βραβεία και διακρίσεις και έργα του βρίσκονται σε διάφορα μουσεία, κέντρα τέχνης και ιδιωτικές συλλογές. www.roderikhenderson.com
Jasper Frenken
Γεννήθηκε το 1962. Εργάζεται ως μουσικοσυνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής.
Στο “Τransvoid”, ο τόπος αποτελεί το κενό μεταξύ των σημείων εκκίνησης και προορισμού. Σ’ αυτή τη σειρά φωτογραφιών, το όχημα μετατρέπεται σε κάτι περισσότερο από ένα απλό μέσο μεταφοράς –γίνεται το μέρος όπου οι άνθρωποι περνούν το χρόνο τους, το κινούμενο καταφύγιο όπου τρώνε, διαβάζουν, σκέφτονται, κοιμούνται. Εδώ, το αυτοκίνητο είναι ένα ιδιωτικό και μοναχικό κτήμα στο χρόνο και στο χώρο.
Roderik Henderson
Roderik Henderson, 2009 Sony World Photography Awards winner, is exhibiting his ‘Transvoid’ portrait series at the Donopoulos International Fine Art Gallery as part of the 21st International Photo Biennale in Thessaloniki, Greece.
The exhibition, which runs until October 10th2010, is a series of portraits of individuals sheltering in their vehicles in snow covered parking lots in British Columbia. For several years, Henderson, together with his family, lived in the Canadian wilderness without grocery stores, electricity, phones, television or neighbours, three hours drive from the nearest town. In this isolated environment Henderson began photographing other people who had no choice but to spend long periods of time in their cars. A native family from a first nations reserve going to town on Friday. A priest giving a sermon in a small church in a remote valley. A couple who can’t afford the rent on their apartment anymore with no choice but to live in their car. A guy slowly dying in a parking lot. A guy traveling to see his sick brother on the other side of the continent.
“The time spent waiting interests me, the void between departure and destination. In “Transvoid” I regard the vehicles as solitary domains in time and space.” – Roderik Henderson
Jasper Frenken’s sound installation, “Copy Sounds / Stuc Sounds”, which forms part of the exhibition, consists of collective environmental field recordings from many sources – voice, traffic, music, even silence. These sounds are edited and mixed so that the sources become unidentifiable. Presented in a way that makes it possible to experience the sounds only in an extremely localized manner, the installation creates a sense of place – literally as well as metaphorically.